Min chefs chef, Lars, spurgte om ikke jeg havde lyst til at designe firmaets nye visitkort, Online Results er vokset meget i de seneste år, og vi har fået en masse nye medarbejdere, vi har en masse sælgere ansat, som ofte tager til kundemøder, og derfor er det vigtigt at kunne give et godt, professionelt, indtryk af vores virksomhed.
Lars ønskede at være en del af designprocessen, så vi blev enige om at hver gang jeg fik en ide, lavede jeg det som mockup, og så kunne lars vælge ud fra et træ af mockups, hvilken vej han ønskede at gå i, på den måde bliver det en langsommere process, men vi kommer tætter på et resultat som Lars kan være tilfreds med.
se det gamle visitkort (.pdf)Oplæg
Opgaven lød på at lave give vores tidligere visitkort en designmæssig overhaling, oprindeligt skulle visitkortet bestå af adresse, info og et “borderlands 2”-agtigt cell shaded billede på bagsiden, og firmanavn, slogan og wordcloud på forsiden.
Layout, Font, Farver og ikoner.
Inspireret af det gamle visitkort, Valgte vi at bruge den røde farve fra logoet, layoutet var ligeledes inspireret af det gamle design, Jeg skiftede fonten til Futura, Futura er en Sans Serif font, altså en skrifttype uden fødder, den er med til at give et professionelt look, og den gør det rigtig godt sammen med ikonerne.
Ikonerne er lavet med illustrator, de er skabt ved at sammensætte forskellige ikoner fra forskellige gratis ikon pakker, og passet til så de passer med teksten.
Billedeffekter
Jeg startede med at lave et billede i stil med den cell shading man ser i Borderlands 2, og jeg lavede en række effekter og præsentere dem for Lars, lars valgte af alle effekterne at bruge et fritlagt sort/hvid billede.

Forsidens udvikling
Nedenunder ses udviklingen af billedsiden, vi valgte at bruge 5. Fritlagt billede i sort/hvid, og og vi valgte at bruge en svag skygge på hvid tekst.
Bagsiden
Jeg lavede en række mockups med Wordclouds, formede en wordcloud som vores logo, og jeg lavede et visitkort med logoer som repræsenterer de forskellige emner vi arbejder med i firmaet, men selvom der i oplægget skrevet at vi skulle lave en wordcloud, blev det i stedet til en mere traditionel løsning med logo i midten, slogan og firmatekst, de vedhæftede billeder viser den rejse bagsiden gennemgik.
Bagsidens udvikling
Mockup og afslutning
I løbet af processen lavede jeg en mockup som lars skulle vise til aktionærerne til et aktionærmøde, jeg lavede det ved at hente et billede af visitkort i en bunke, og manipulerede billede, og puttede den version af visitkortet som vi havde på tegnebrættet på det tidspunkt ind ovenpå.
Projektet blev endeligt godkendt af Lars og blev trykt hos Mark & Storm i Ringe.